The Atlas of Islamic-World Science and Innovation study explored the changing landscape of science and innovation across a diverse selection of countries with large Muslim populations in the Middle Ea
The document "Overview of the Higher Education System" describes existing legal frameworks, policies in place as well as legislative developments and provide main statistical data. Documents were draf
The UN Development Account project “Establishment of National Technology Transfer Offices (NTTO) in Selected ESCWA member countries (Egypt, Lebanon, Mauritania, Morocco, Oman and Tunisia)” aims to enh
The study proposes a framework for analysing the innovation landscape in Arab countries, which relies on the innovation policy framework described in an ESCWA study entitled “Innovation policy for inc
The Competence Centre on Technology Transfer of the Joint Research Centre launched this study to conduct a brief diagnostic analysis and comparative overview of the state of technology transfer in 12
Das Kapitel zu den Arabischen Staaten (S. 422-465) ist Teil von UNESCO (2021) UNESCO Science Report: the Race Against Time for Smarter Development . S. Schneegans, T. Straza and J. Lewis (eds). UNESCO
World Education Services (WES) is a 501(c)3 non-profit social enterprise dedicated to helping international students, immigrants, and refugees achieve their educational and career goals in the U.S. an
Die iMOVE -Marktstudie Ägypten für den Export beruflicher Aus- und Weiterbildung leistet eine praktische Orientierungs- und Entscheidungshilfe bei der Markterkundung. Ausgehend von den wirtschaftlichen und politischen Rahmenbedingungen beleuchtet die Studie das ägyptische Bildungssystem. Dabei konzentriert
Das Länderprofil von GATE Germany , Konsortium internationales Hochschulmarketing, bietet deutschen Hochschulen und Bildungs- und Forschungseinrichtungen wichtige Hintergrundinformationen zum ausgewäh
Der Global Innovation Index (GII) untersucht die Volkswirtschaften der Welt bezüglich ihrer Innovationsfähigkeit anhand von rund 80 Indikatoren und stellt diese vergleichend dar. Begleitend zum GII fa